Proposal for Implementation of Technological Resources Digital Touchscreen in Educational Environment

Autores

DOI:

https://doi.org/10.24023/FutureJournal/2175-5825/2016.v8i3.197

Palavras-chave:

Technology, Touchscreen, Implantation, Educational Environment, Methodology.

Resumo

Concerned with innovation in education and the development of knowledge, educational institutions invest in advanced technologies such as touchscreen. Thus the objective of the proposed research show that there is a great lack of these resources in formal education ahead of technological advances, their influence on current teaching methodologies, models of handsets available on the market, the advantages, forms of acquisition, costs, benefits, barriers to their use in the educational environment and the need for its implementation in the educational environment. The project work included the model of the Institutional Program Initiation in Technological Development and Innovation PIBIC/IFGOIANO- 2013/2014 and had as field research unit at the Federal Institute Goiano (IFGOIANO)- Campus Urutaí. The research methodology was emphasized in theoretical interpretations based bibliographic and a case study. Through inductive and deductive methods in observing technologies in the current market and society with respect to those found in this unit. Which were registered with interviews, discussions and testimonials. Actual results suggests that there is a shortage of these technologies, which are directly linked to lack of Management and Governance of Information Technology tools. The conclusion shows that the use of these tools will result in greater participation, digital inclusion and improving learning.

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Biografia do Autor

Francisco Jorgan Cabral Clarindo, Instituto Federal Goiano

Graduado em Administração 2011/2 pela Faculdade Padrão- Câmpus Goiânia/GO ligada a Associação de Educação e Cultura de Goiás- AECG /// Atualmente está Cursando Tecnologia em Gestão da Tecnologia da Informação- TGTI pelo Instituto Federal Goiano- Câmpus Urutaí/GO desde 2013/1 /// Também é Membro do Conselho Superior do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Goiano (IFGOIANO) como Representante dos Discentes (BIÊNIO 2014-2015) /// Representante dos Discentes no Comitê Gestor de Segurança da Informação e Comunicação- IF Goiano /// Membro do Colegiado do Curso de Gestão da Tecnologia da Informação como Representante dos Discentes /// Realizou Projeto de Pesquisa em Iniciação Científica como Bolsista pelo Programa Institucional de Iniciação em Desenvolvimento Tecnológico e Inovação (PIBIC/PIBIT/ IFGOIANO-2013/2014). /// Atualmente esta em intercâmbio na Universidade Federal de Goiás- UFG através do Programa de Mobilidade Estudantil de Goiás (PMIPES-GO), também é Aluno Especial de Mestrado em Ciências da Computação- UFG (Disciplina: Recuperação da Informação na Web).

Paulo Henrique Garcia Mansur, Instituto Federal Goiano

Graduação em Ciências da Computação pela Pontifícia Universidade Católica de Goiás (2001) , especialização em Informática Em Educação pela Universidade Federal de Lavras (2003) , mestrado em Engenharia Elétrica pela Universidade Federal de Uberlândia (2005) e doutorado em Engenharia Elétrica pela Universidade Federal de Uberlândia (2011) . Atualmente é Prof. do Ensino Básico, Técnico e Tecnológico do Instituto Federal Goiano. Tem experiência na área de Ciência da Informação , com ênfase em Teoria da Informação. Atuando principalmente nos seguintes temas: Tremor, Envelhecimento, Degeneração Celular.

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Publicado

2016-12-20

Como Citar

Clarindo, F. J. C., & Mansur, P. H. G. (2016). Proposal for Implementation of Technological Resources Digital Touchscreen in Educational Environment. Future Studies Research Journal: Trends and Strategies [FSRJ], 8(3), 31–82. https://doi.org/10.24023/FutureJournal/2175-5825/2016.v8i3.197

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