Innovation Intensity and Adoption at the Base of the Pyramid Market: A Study of Household Appliances

Authors

  • Vitor Koki da Costa Nogami Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo (FEA-USP) Doutorando em Administração Grupo Interdisciplinar de Pesquisas e Estudos em Marketing (GIPEM) Pesquisador
  • Danielle Daffre Carvalho Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo (FEA-USP) Doutorando em Administração
  • Geraldo Luciano Toledo Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo (FEA-USP) Doutorando em Administração
  • Andres Rodriguez Veloso Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo (FEA-USP) Doutorando em Administração
  • Maria Aparecida Gouvêa Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo (FEA-USP) Doutorando em Administração

DOI:

https://doi.org/10.24023/FutureJournal/2175-5825/2015.v7i1.179

Keywords:

Base of the Pyramid. Innovation Adoption. Innovation Intensity.

Abstract

The paper analyzes the innovation intensity and adoption characteristics at the base of the pyramid market. The innovation intensity is configured as radical and incremental, while the innovation adoption is configured as early and tardy. As an empirical approach it was conducted a study type survey. Data analysis is based on non-parametric statistics. The results indicate that the base of the pyramid consumers is characterized by adopting incremental innovations tardily, as pointed out by the literature. Furthermore, it was also observed that women have greater decision-making power in the families of this segment.

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Author Biography

Vitor Koki da Costa Nogami, Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo (FEA-USP) Doutorando em Administração Grupo Interdisciplinar de Pesquisas e Estudos em Marketing (GIPEM) Pesquisador

Possui graduação em Administração pela Universidade Estadual de Maringá (UEM), Pós-graduação em Administração de Marketing e Propaganda pela Universidade Estadual de Londrina (UEL), Mestrado em Administração pela Universidade Estadual de Maringá (UEM) e Doutorado em andamento pela USP (FEA-USP) É pesquisador do Grupo Interdisciplinar de Pesquisas e Estudos em Marketing (GIPEM). Atua nas áreas de Marketing, Cultura e Consumo, Inovação, Empreendedorismo, Comportamento do Consumidor e Baixa Renda.

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Published

2015-06-06

How to Cite

Nogami, V. K. da C., Carvalho, D. D., Toledo, G. L., Veloso, A. R., & Gouvêa, M. A. (2015). Innovation Intensity and Adoption at the Base of the Pyramid Market: A Study of Household Appliances. Future Studies Research Journal: Trends and Strategies, 7(1), 56. https://doi.org/10.24023/FutureJournal/2175-5825/2015.v7i1.179

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